Amagüestu

Como todos los encuentros en Libélula, las actividades dependen de la iniciativa y la participación de la gente. Anímate a proponer una danza, contar un cuento, organizar un paseo, tocar un instrumento...
Nos vemos para celebrar juntas.
 
 Una pequeña entrevista de Berto Peña hablando sobre la noche de difuntos:
http://cadenaser.com/emisora/2017/10/29/ser_gijon/1509280043_084314.html

Nesa xornada, la xente buscaba “congraciase colos seres que vivíen na escuridá, los muertos”, y centróse na figura del bon muertu, al que se-y facía ufriendes cola intención de consiguir la so proteición pal añu viniente; la de la casa y la de los sos medios de subsistencia, el ganáu y la tierra. Asina, n’Asturies, y n’otros llugares, celebrábase’l banquete funerariu, consistente n’organizar una cena –inclusive na propia tumba del muertu– y dexar un poco pal difuntu. La ilesia tamién lluchó contra esta práutica, mui común hasta hai bien poco, na que les castañes yera un productu habitual. Les families con mayor poder adquisitivu llegaben a matar un carneru o un xatu. “Yeren autentiques fartures”, esplicó l’etnógrafu.
Estes manifestaciones “pa brindar la vida” empiecen nel Díi de Difuntos, pero allárganse hasta l’Antroxu con otres manifestaciones, como los aguilandos el díi de Navidá, n’Añu Nuevu y en Reis. “Trátase de congráciate pa volver a renacer”, apunta Álvarez Peña, que citó una bona riestra d’exemplos concretos na conferencia. Tamién esplicó cómo lo que se fai anguaño en Halloween ye dalgo paecío a los aguilandos, sustituyendo los dulces de la época polos caramelos.
http://asturies.com/noticies/%E2%80%9Cel-tema-los-muertos-ye-lo-que-m%C3%A1s-vivo-ta-na-tradici%C3%B3n%E2%80%9D-afirma-%C3%A1lvarez-pe%C3%B1a