- Güei ye 8 de marzu -

XUNTES SOMOS MÁS. Tolos 8 de marzu reivindicamos la xuntanza ente muyeres pa defender los nuesos derechos algamaos. La llucha conxunta de milenta muyeres del mundu empobinó depués en grandes victories pa toes nosotres y trúxonos dalgunos derechos que tenemos anguaño. Esos derechos tomaron forma pol llabor de muyeres activistes, sufraxistes y sindicalistes que trabayaron pola Segunda República, llucharon na Guerra civil y combatieron escontra l’imperialismu. Anguaño, entá queda trabayu enforma y nun nos queda otra que siguir lluchando.

La sororidá ye la nuestra arma, ye lo que nos permite siguir. La fecha del 8 de marzu ye nuestra, internacional y reivindicativa. Güei, 8 de marzu, les muyeres de tol mundu tamos convocaes a la FUELGA FEMINISTA.
La nuesa identidá ye múltiple, somos diverses. Vivimos na aldea y na ciudá, trabayamos no llaboral y nos cuidaos. Somos payes, xitanes, migraes y racializaes. Nun tenemos edá y sabémonos lesbianes, trans, bisexuales, inter, queer, hetero,.. Somos les que nun tan, somos les asesinaes, les preses. Somos toes. Xuntes paramos el mundu y glayamos ¡Valió yá! Ante toles violencies que mos arrodien.
Valió yá d’agresiones, humillaciones, marxinaciones y esclusiones. Esiximos qu’el pautu d’Estáu escontra les violencies machistes cunte con recursos y medios pal desendolque de polítiques riales y efeutives cola fin d’algamar una sociedá llibre de violencies contra les muyeres, moces y neñes. Denunciamos la represión contra les persones que lluchen polos derechos sociales y reproducciones.
Yá valió de violencies machistes, cotidianes ya invisibilizaes que sofrimos les muyeres seya la que seya la so edá y la clas social. Queremos poder movenos en llibertá per toes partes y a toes hores. Siñalamos y denunciamos la violencia sexual en toles sos estayes y muncho más marcada coles muyeres en situación de vulnerabilidá como migraes y trabayadores doméstiques. Ye urxente que la nuesa reivindicación “Nin una menos” seya una realidá.
Valió yá d’opresión a cuenta de les nuestres orientaciones e identidaes sexuales. Denunciamos la LGTBIfobia social, institucional y llaboral que sofrimos munches de nós, como otra forma de violencia machista. Somos muyeres y somos diverses.
¡MUYERES LLIBRES, EN TERRITORIOS LLIBRES!
Les muyeres caltenemos la vida. El trabayu na casa y cuidaos que facemos les muyeres ye fundamental pal sostenimientu de la vida. El fechu de que seya un trabayu ensin salariu o devaluáu ye una trampa más del capitalismu. Güei, cola fuelga de cuidaos na familia y na sociedá damos visibilidá a un trabayu que naide quier reconocer, ya seya na casa, mal pagáu o como parte de la economía sumerxida. Reivindicamos que’l trabayu de cuidaos seya reconocío como un bien social de primer orde y esiximos la redistribución d`esti tipu de xeres.
Güei puxamos por una sociedá llibre d’opresiones, d’esplotación y violencies machistes. La rebeldía y la llucha son la solución ante la xuntanza ente`l patriarcáu y el capitalismu que mos quier dóciles, sumises y callaes.
Nun aceutamos tar sometíes a piores condiciones llaborales nin a cobrar menos que los homes pol mesmu trabayu. Poro, güei también facemos Fuelga llaboral.
Fuelga escontra los “techos de cristal” y la precariedá llaboral. Los trabayos tan marcaos pela temporalidá, les duldes, baxos salarios y xornaes parciales non deseaes. Nosotres enllenamos les llistes del paru, munchos de los llabores que facemos nun tienen garantíes o nun tan regulaos. Y cuando dalgunes tenemos “meyores” trabayos, atopámonos con que los puestos con más sueldu y responsabilidá tan en manes de homes. La empresa privada, la pública, les instituciones y la política reproducen la brecha de xéneru.
Valió yá de discriminación salarial pol fechu de ser muyer, de menospreciu y acosu sexual nel trabayu.
Denunciamos que ser muyer ye la primer causa de probitú y amás, de que la nuesa diversidá seya castigada y refugada. La precariedá ye enforma mayor cuando más edá se tien, por ser migrada y tar racializada y tamién pola diversidá funcional o una imaxe alloñada de la norma. Reivindicamos que la nuesa situación llaboral seya lo más afayadiza posible pa poder desendolcar un proyeutu de vida con dignidá y autonomía. Ye dicir, que l’empléu ye`l que tien se adaptar a les necesidaes de les muyeres. L’embarazu o los cuidaos nunca nun pueden ser oxetu de despidu nin de marxinación llaboral nin tampoco deben fender les nueses expectatives personales nin profesionales.

Esiximos tamién les pensiones que ganemos col nuestru trabayu. Enxamás pensiones de miseria que oblíguennos a sofrir probeza na vieyura. Pedimos la cotitularidá de les pensiones y qu`el tiempu destináu a les xeres de cuidaos, o desendolcaes como llabriegues, seya reconocíu a la hora de facer el cálculo de les pensiones como na estaya llaboral. Lluchamos  por  la ratificación del convenio 189 de la OIT que regula’l trabayu doméstico.

Glayamos contra`l neoliberalismu xabaz que s’impón como pensamientu únicu a escala mundial y amás esgoncia’l planeta y les nueses vides. Les muyeres tenemos un papel cimeru nesi sen, na llucha escontra`l cambiu climáticu y na preservación de la biodiversidá. Poro, defendemos la soberanía alimentaria de los pueblos. Sofitamos el trabayu de munches compañeres que cuiden los sos cultivos y el so tarrén poniendo la so vida en peligru. Esiximos que la defensa de la vida seya l’epicentru de la economía y la política.

Esiximos ser protagonistes de les nueses vides, de la nuesa salú y de los nuesos cuerpos, ensin presiones estétiques. Los nuesos cuerpos nun son mercancía nin oxetos, d’ehí que planteguemos tamién fuelga de consumu. Valió ya ser utilizaes como reclamu¡¡¡

Esiximos tamién la despatoloxización de les nuestres vides, les nuestres emociones, les nuestres circunstancies: la medicalización respuende a intereses de grandes empreses, non a la nuesa salú. ¡Valió ya de considerar los nuestros procesos de vida como enfermedaes¡

La educación ye la etapa principal na que definimos les nuestres identidaes sexuales y de xéneru. Les estudiantes, les mayestres, la comunidá educativa y el movimientu feminista llucha y desixe el derechu a una educación pública, laica y feminista. Llibre de valores heteropatriarcales y dende los primeros tramos educativos, nos que hai mayoría de muyeres como profesores hasta la universidá. Reivindicamos tamién el nuestru derechu a una formación afectivo-sexual que deprenda na diversidá, ensin mieos, ensin complexos, ensin cosificar y que refugue les agresiones machistes y LGTBifóbiques nes aules.
Esiximos un avance na coeducación en toles estayes de formación y una educación que nun dexe la hestoria de les muyeres nos márxenes de los llibros de testo y na que esista una perspectiva de xéneru transversal. ¡¡Nun somos una esceición, somos una constante que foi callada”
PUXA LA FUELGA DE CUIDAOS, DE CONSUMU, LLABORAL Y EDUCATIVA PUXA LA FUELGA FEMINISTA
¡VIVAN LA HUELGA DE CUIDADOS, DE CONSUMO, LABORAL Y EDUCATIVA!
¡VIVA LA HUELGA FEMINISTA!
:
Nenguna muyer ye illegal. Decimos ¡Valió yá! Al racismo y la esclusión. Glayamos: ¡Non a les guerres y a la fabricación de material bélicu! Les guerres son productu y estensión del patriarcáu y del capitalismu pal control de los territorios y les persones. Les consecuencies directes de les guerres son milenta muyeres refuxaes pel mundu, muyeres que tamos siendo victimizaes, escaecíes y violentaes. Esiximos l’acoyida de toles persones migraes, seya pol motivu que seya. ¡Somos muyeres llibres en territorios llibres¡
Denunciamos los retayos presupuestarios nos sectores que más tienen que ver coles muyeres: el sistema de salú, los servicios sociales y la educación.
Denunciamos la corrupción como un factor qu’agrava la crisis.
Denunciamos la xusticia patriarcal que nun nos considera persones con plenos derechos.
Denunciamos la grave represión y retayos de derechos que tamos sofriendo.
Esiximos igualdá de derechos y condiciones de vida, y la total aceptación de la nuestra diversidá.
¡Querémonos llibres, querémonos vives, feministes, combatives y rebeldes!

El 8 de marzu entama la llucha, nun hai vuelta p’atrás